Blog See all Articles

Collusion: Media that gave money to corrupt Clinton Foundation are protecting it

Matthew Vadum author image / /   27 Comments

Media organizations that have donated money to Hillary Clinton’s corrupt foundation are leading the way in the effort to cover up Clinton’s almost innumerable misdeeds.

As Liz Crokin of the New York Observer reports:

Hillary Clinton and her media allies have been working overtime to put out numerous fires that continue to pop up and spread during the final weeks of her campaign for president. Recently, the flames have gotten more difficult to smother as reports of Clinton’s frail health have bled into the mainstream media, despite the unanimous and unilateral decision by the MSM to treat anyone who even raises a question as akin to a Holocaust denier. (On Sunday night, for example, Huffington Post fired contributor David Seaman and deleted his columns simply for linking to a Hillary health video that’s been viewed four million times.)

Julian Assange stoked more flames when he suggested a murdered DNC worker was the Wikileaks source for the DNC hack. Most recently, the Associated Press released a blockbuster story concluding that more than half of the people Clinton met with as secretary of state gave donations to the Clinton Foundation.

Despite these ongoing scandals, Clinton’s close yet questionable ties to media outlets such as Google, CNN, PBS and The New York Times have seemed to pay off. These entities have gone out of their way to censor negative stories about Clinton, particularly ones involving the Clinton Foundation. There’s one common thread though these media outlets suppressing harmful Clinton stories all share: they’ve donated to the Clinton Foundation.

It was August 23 when the Associated Press broke the story that more than half the people (85 out of 154) outside of the government that then-Secretary of State Clinton met with sent donations to the Clinton Foundation, either personally or by way of various entities. AP arrived at this conclusion after the courts ordered the release of State Department documents last year.

Google has been suppressing the facts about Clinton’s pay-to-play operation just as it has buried past negative news about Hillary. CNN and the New York Times have also been downplaying the fact that Clinton has been accepting anticipatory bribes through her foundation.

This is not an exhaustive list of media malpractice. Crokin’s article provides plenty of other eye-opening examples of Clinton corruption that big media outlets are trying to make disappear.

Among the media donors to the Bill, Hillary and Chelsea Clinton Foundation are: Thomson Reuters; Google; News Corporation Foundation, the philanthropic arm of the Fox News parent company; Intermountain West Communications Co., a local television affiliate owner; Bloomberg L.P.; Discovery Communications Inc.; Time Warner Inc., owner of CNN parent company Turner Broadcasting; Public Radio International; Turner Broadcasting, the parent company of CNN; Twitter; Comcast, parent of NBCUniversal (NBC News, MSNBC and CNBC); Public Broadcasting Service; HBO; Viacom; AOL Huffington Post Media Group; and Hearst Corp.

Among the notable media figures to personally make donations to the Clinton Foundation are: Judy Woodruff, “PBS Newshour” co-anchor and managing editor; Robert Allbritton, owner of Politico; George Stephanopoulos, ABC News chief anchor and chief political correspondent; Mort Zuckerman, owner of New York Daily News and U.S. News & World Report; and Carlos Slim, chairman & CEO of Telmex, the largest New York Times shareholder.